Vrtulníky
AH-1 Cobra
AH-1 (Bell 209) Jednomotorový (AH-1J dvoumotorový) bitevní vrtulník klasické koncepce s dvoulistým nosným a vyrovnávacím rotorem. Využívá dynamické soustavy z UH-1C. V úzkém trupu sedí vpředu střelec/druhý pilot a za ním pilot/velitel. Střelec ovládá otočnou věž s náměrem +25° až -50° a odměrem 115° na každou stranu. Na křídle o rozpětí 3,25 m jsou čtyři závěsníky pro přídavnou výzbroj. Prostory posádky a důležité celky jsou chráněny pancéřováním.
Průměr nos. rotoru....13,41 m
Průměr vyr. rotoru.......2,60 m
Délka trupu...............13,45 m
Výška.........................4,10 m
Max.rychlost...........352 km/h
Cestovní rychlost.....315 km/h
Dolet..........................570 km
Praktický dostup.......5 270 m
Hmotnost:
Prázdná...................2 750 kg
Max.vzletová...........4 535 kg
Motor.....................53-L-13
Výkon motoru.......1 045 kW
Počet motorů......................1
AH-1G Motor T53-L-13 o výkonu 1045 kW redukovaným na 820 kW. Střelecká věž mohla nést dva rotační kulomety M134 ráže 7,62 mm se zásobou 4000 nábojů na zbraň nebo dva granátomety M-129 ráže 40 mm se zásobou 300 nábojů na zbraň, popřípadě jejich kombinaci. Jako přídavnou výzbroj bylo možné zavěsit kombinaci různých raketnic a kulometů. Např: 2 x 19 raket v raketnici XM159 + 2 x 7 raket v raketnici XM157; 2 x XM159 + 2 x minigun XM18 nebo také 4 x XM159 (v tomto případě nesla palivo pouze na třicet minut letu).
AH-1J Dvomotorová verze pro USMC. Tuto Cobru poháněly dva turbohřídelové zpřažené motory T400-CP-400 (vojenská verze motoru PT6T-3B) s celkovým výkonem redukovaným na 962 kW. Pod přídí měla elektricky poháněnou věž s tříhlavňovým kanónem M-197 ráže 20 mm se zásobou 750 nábojů. Na závěsníky bylo možné naložit výzbroj o celkové max. nosnosti 990 kg. Prototyp vzlétl 14.října 1969. Do konce výroby v roce 1975 bylo vyrobeno 67 kusů.
Bell UH-1Iroquos
UH-1 Jednomotorový (verze UH-1N dvoumotorový) víceúčelový vrtulník klasického uspořádání s dvoulistým nosným a vyrovnávacím rotorem, určený k přepravě osob a materiálu. Oficiální jméno zní Iroquois, ale většinou je známý pod přezdívkou "Huey" (původní označení bylo HU-1)
UH-1B
Průměr nos.rotoru.....13,4 m
Průměr vyr.rotoru.......2,6 m
Délka s rotorem......16,15 m
Délka trupu..............11,7 m
Výška celková.........3,8 m
Max.rychlost.......235 km/h
Cestovní rychlost...225 km/h
Dolet.....................615 km
Praktický dostup....3500 m
Hmotnost:
Prázdná................2300 kg
Max.vzletová.........3900 kg
Motor...................53-L-11
Výkon motoru.....820 kW
UH-1B Motor T53-L-5 o výkonu 715 kW, pozdější série mají motor T53-L-11 (820 kW). Nákladní kabina pro sedm osob, tři zraněné nebo 1350 kg nákladu. Verze B byla ve Vietnamu používána také jako gunship. Gunshipy UH-1B nosily různé kombinace výzbroje např: granátomet ráže 40 mm a rakety ráže 70 mm.
UH-1C Motor T53-L-11, oproti UH-1B má širší rotorové listy a změněnou hlavu nosného rotoru. "Huey model Charlie" vznikl jako gunship, tento gunship je známý také jako "Huey Hog" nebo "gunship model Charlie".¨
UH-1C
UH-1E Verze vycházela z UH-1C a byla určena pro USMC. V kabině bylo místo pro osm osob. Vrtulníky se používaly k přepravě i k palebné podpoře. Dodávka strojů začala v roce 1964, skončila po roce a bylo vyrobeno 192 kusů.
UH-1F Verze pro USAF určená k dopravě raket mezi základnami. Konstrukce vycházela z verze UH-1B, měla však motor T58-GE-3 o výkonu 950 kW redukovaným na 820 kW. Ve Vietnamu je používala jediná jednotka, 20.SOS/14.SOW "Green Hornets". Někdy bývá označován jako UH-1P nebo UH-1F/P.
UH-1H
Průměr nos.rotoru....14,6 m
Průměr vyr.rotoru......2,6 m
Délka s rotorem.......17,6 m
Délka trupu.............12,7 m
Výška celková..........4,4 m
Max.rychlost........205 km/h
Cestovní rychlost..180 km/h
Dolet......................510 km
Praktický dostup.....3810 m
Hmotnost:
Prázdná.................2360 kg
Max.vzletová.........4310 kg
Motor.................T53-L-13
Výkon motoru.....1044 kW
UH-1D Model 205 se od modelu 204 lišil především delším trupem a větší kabinou. Do UH-1D se montoval motor T53-L-11 o výkonu 820 kW. Kabina pro 12 až 14 osob, šest raněných, nebo 1800 kg nákladu. Verze D se také používala jako gunship.
UH-1H Motor T53-L-13 o výkonu 1044 kW. Americké armádě dodáván od roku 1967. Na verzi UH-1H byly přestavovány i UH-1D.
Sikorski CH-54 Tarhe
CH-54A (S-64) Těžký dvoumotorový vrtulník klasického uspořádání s šestilistým nosným a čtyřlistým vyrovnávacím rotorem. Je určen k přepravě výzbroje, rozměrných nákladů, záchraně poškozených letadel a vrtulníků do hmotnosti 9100 kg. Trup tvoří celokovový skořepinový nosník, na jehož hřbetě jsou uloženy dva turbohřídelové motory Pratt & Whitney JFTD-12A. Vrtulník je známý také jako Skycrane.
CH-54
Průměr nos. rotoru.....22,0 m
Průměr vyr. rotoru......4,9 m
Délka trupu............21,47 m
Výška......................7,75 m
Max.rychlost.........203 km/h
Cestovní rychlost....69 km/h
Dolet.......................370 km
Praktický dostup.....4000 m
Hmotnost:
Prázdná.................8722 kg
Max.vzletová.........19047 kg
Motor........P&W JFTD-12A
Výkon motoru........3530 kW
Počet motorů..................2
Sikorski H-3 Seaking
H-3 (S-61A/B, S-61R) Dvoumotorový protiponorkový a víceúčelový vrtulník klasického uspořádání s pětilistým nosným i vyrovnávacím rotorem. Vodotěsný trup umožňuje přistávat na vodní hladině. Automatické sklopné listy nosného rotoru a zadní část ocasního nosníku.
Průměr nos. rotoru........18,90 m
Průměr vyr. rotoru..........3,15 m
Délka trupu..................17,45 m
Výška...........................5,51 m
Max.rychlost..............265 km/h
Cestovní rychlost.......245 km/h
Dolet...........................780 km
Praktický dostup............3700 m
Hmotnost:
Prázdná.......................5635 kg
Max.vzletová...............8835 kg
Motor......................T58-GE-5
Výkon motoru.............1118 kW
Počet motorů......................2
SH-3A (S-61A) Základní protiponorková verze pro US Navy. Motor T58-GE-8B o výkonu 2 x 932 kW. Dvoumístná pilotní kabina, v zadní kabině je pracoviště pro dva operátory sonarů. Protiponorková výbava - ponorný sonar, akustické bóje, samonaváděcí torpédo. Hlavní podvozkové nohy se zatahují do pouzder (plováků) na bocích trupu.
HH-3A Vyhledávací a záchranná verze pro US Navy. Přídavné pancéřování pilotní kabiny a palivových nádrží. Dva rotační kulomety M134 7,62 mm. Chybí protiponorkové vybavení.
CH-3C (S-61R) Transportní verze pro USAF. Motory T58-GE-1 o výkonu 2 x 969 kW. Kabina pro 25 až 30 vojáků, 15 raněných nebo 2270 kg nákladu. Kabina je přístupná sklopnou záďovou rampou a dveřmi na pravé straně. Hlavní podvozkové nohy se zatahují do gondol na bocích trupu, příďová noha zůstává za letu v polozatažené poloze.
HH-3E Jolly Green Giant. Vyhledávací a záchranná verze pro USAF. Motory T58-GE-5 o výkonu 1118 kW. Palivové nádrže se samosvornými obaly a zvýšenou kapacitou, nástavec pro tankování za letu, pancéřování vybraných soustav. Na pravé straně trupu je naviják pro vytahování osob, vrtulník je vyzbrojen kulomety 7,62 mm.